Ludowy Bank Spółdzielczy w Obornikach

Menu

Nagłówek

Nawigacja

  • Bezpieczeństwo Bankowości Elektronicznej

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej:

  • Strony bankowości elektronicznej LBSOborniki są zabezpieczone odpowiednimi certyfikatami bezpieczeństwa. Współczesne przeglądarki internetowe sygnalizują certyfikaty SSL znakiem ZIELONEJ KŁÓDKI na pasku adresu, brak "zatrzaśniętej kłódki" lub "kłódka przekreślona"  oznacza, że mamy do czynienia z niebezpiecznym połączeniem, w którym dane nie są szyfrowane,
  • Klient indywidualny i firmowy (ebanknet.lbsoborniki.pl
    Zweryfikuj czy certyfikat strony jest poprawny wystawiony  dla: ebanknet.lbsoborniki.pl; wystawiony przez: Certum Organization Validation CA SHA2; odcisk palca (SHA1) 5A 4A E4 94 12 CC 27 CF F7 84 C1 EC 4C 46 AB E8 3A B9 85 D6,
  • Klient korporacyjny (ecorponet.lbsoborniki.pl)
    Zweryfikuj czy certyfikat strony jest poprawny wystawiony  dla: ecorponet.lbsoborniki.pl; wystawiony przez: Certum Organization Validation CA SHA2; odcisk palca (SHA1) FA 1A 06 E0 37 FB CD 19 9C 5F EE B5 C6 30 31 5E F8 F0 18 33,
  • Jeśli korzystasz z autoryzacji operacji kodami SMS, zawsze kontroluj poprawność numeru NRB w wiadomości autoryzującej.

PAMIĘTAJ - Bank nigdy nie prosi telefonicznie ani w formie e-mail o podanie haseł lub potwierdzanie danych umożliwiających autoryzację operacji (np. login i klucz autoryzacji).

W przypadku wystąpienia sytuacji naruszenia bezpieczeństwa elektronicznych kanałów dystrybucji klienci Banku mogą zgłaszać sytuacje za pomocą:

  • telefonu nr 61 29 75 125 w godz. od 7:30 do 16:45 od poniedziałku do piątku.

Podstawowe zasady bezpieczeństwa:

  • Zawsze sprawdzajmy adres strony logowania, najlepiej wpisujmy go ręcznie lub logujmy się ze strony głównej banku. Nie wchodźmy w linki do bankowości elektronicznej przesyłane nam w mailach,
  • Uważajmy na fałszywe maile od nieznanych nam osób i załączniki – szczególnie dotyczące rzekomych przesyłek, ciekawych artykułów, wezwań do zapłaty. Zawsze sprawdzajmy adres, z którego została przesłana wiadomość, a w przypadku wątpliwości skontaktujmy się telefonicznie z firmą, od której rzekomo pochodzi,
  • Zmieniajmy hasła – zadbajmy o regularną zmianę hasła. Nie powinno być ono również zbyt proste. Nie zapisujmy danych logowania w przeglądarce,
  • Chrońmy dane do logowania – nie przekazujmy ich nawet najbliższym osobom. Jeśli chcemy, aby mogły korzystać z naszego konta możemy ustanowić dla nich w banku stosowne pełnomocnictwo,
  • Nie logujmy się do serwisów bankowości elektronicznej z ogólnodostępnych komputerów, nie korzystajmy też z nieznanych nam, niezabezpieczonych sieci wifi,
  • Aktualizujmy system operacyjny i przeglądarki, z których korzystamy,
  • Korzystajmy z aktualnego oprogramowania antywirusowego oraz zapory (firewall).
  • Sprawdzajmy treść SMS-ów autoryzacyjnych – powinna dokładnie zgadzać się z transakcją, którą zlecamy w serwisie,
  • Sprawdzajmy dane przed wysłaniem przelewu – szczególnie numer rachunku,
  • Kupujmy w bezpiecznych sklepach internetowych, a płacąc w sieci kartą korzystajmy z usługi 3D-Secure.
  • Przypominamy o stosowaniu zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej znajdujących się na stronie internetowej Banku oraz na stronie logowania do usługi.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami na temat bezpieczeństwa bankowości elektronicznej:

Kursy walut

Dane z dnia: 2017-10-21
1 CHF3.6601[kurs w dół]0.0000
1 EUR4.2452[kurs w dół]0.0000
1 GBP4.7221[kurs w dół]0.0000
1 USD3.5966[kurs w dół]0.0000

Banery

  • Logo

Ludowy Bank Spółdzielczy z siedzibą w Obornikach,
przy ulicy Powstańców Wlkp. 5,
wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznaniu Nowe Miasto i Wilda IX Wydział Gospodarczy

Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS: 0000081556,
Regon nr 000505757,
NIP 787-00-00-068.
SWIFT/BIC: GBWCPLPP

Na skróty

Licencja: CC BY 3.0

projekt i wykonanie: extranet