Menu
Nagłówek
Nawigacja
Uważaj to oszustwo - pracownik Banku nie prosi o te dane.
Jak odróżnisz oszusta od pracownika banku?
Pamiętaj, Pracownik banku nigdy nie poprosi cię o podanie danych związanych z loginem i hasłem, oszust tymi danymi nie dysponuje, więc za wszelką cenę będzie starał się nakłaniać Ciebie do ich poznania. Prośba o podanie takich informacji to dowód, że masz do czynienia z oszustem.
Pamiętaj Pracownik banku nigdy nie poprosi Ciebie w rozmowie telefonicznej o zainstalowanie aplikacji ze sklepu Google lub Apple Store na prywatnym telefonie, nie poprosi o login i hasło, nigdy nie poprosi również o przekazananie całego numeru PESEL ani też pełnego numeru serii dokumnetu tożsamości a także numeru karty płatniczej oraz kodu CVV/CVC.
Oczywiście cyberprzestępcy będą starali stworzyć niezwykle wiarygodną historię, żebyś te informacje pozyskać. Zrobią to nie na początku rozmowy, ale po krótkim wprowadzeniu, które będzie miało na celu uśpić Twoją czujność.
Pamiętaj nie loguj się do banku z linków, które podsyłają Ci kupujący lub sprzedający w mailach, w SMS-ach, przez komunikatory internetowe.
Pamiętaj! Nie klikaj w podejrzane linki i nie podawaj swoich danych do logowania czy danych swojej karty.
Pamiętaj też, że pracownicy banku nigdy nie zadzwonią do Ciebie z numeru infolinii 800 888 888. Z tego numeru korzystamy tylko, aby odbierać połączenia.
Jeśli podejrzewasz, że jesteś ofiarą oszustwa, natychmiast zadzwoń na Infolinię SGB czynną 24/7:
- 800 88 88 88 (bezpłatne połączenie)
- 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).
Przeczytaj również artykuły dotyczące zagrożeń w Internecie:
Dbaj o bezpieczeństwo danych swoich kart
Oszustwa na portalach sprzedażowych
Oszukańcze transakcje BLIK. Jak chronić się przed zagrożeniem?
Kursy walut
1 CHF | 4.5988 | [kurs w górę] | +0.0112 |
1 EUR | 4.3203 | [kurs w górę] | +0.0018 |
1 GBP | 5.1478 | [kurs w dół] | -0.0049 |
1 USD | 3.9299 | [kurs w dół] | -0.0069 |