Ludowy Bank Spółdzielczy w Obornikach

Menu

Nagłówek

Nawigacja

Deklaracja dostępności

Ludowy Bank Spółdzielczy w Obornikach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Ludowego Bank Spółdzielczego w Obornikach.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z wytycznymi W3C WCAG 2.2.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi W3C WCAG 2.2. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.

Skróty klawiszowe

Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):

  • 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
  • 1 - wywołanie strony głównej,
  • 2 - przejście do menu głównego,
  • 3 - przejście do treści strony,
  • 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
  • 5 - przejście do wyszukiwarki,
  • 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
  • 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.

Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:

  • Windows
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • Linux
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • macOS
    • Safari: Ctrl + litera/cyfra
    • Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
    • Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra

Skargi na brak dostępności

W przypadku wpływu do Placówki Banku skargi na niezapewnienie spełniania wymagań dostępności przez produkt lub świadczoną usługę, przekazana zostanie niezwłocznie do kierującego jednostką organizacyjną Banku. 
Skargę można złożyć na piśmie, ustnie - telefonicznie albo osobiście, bądź drogą elektroniczną z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej:

  • Dane teleadresowe: Ludowy Bank Spółdzielczy w Obornikach, ul. Powstańców Wlkp. 5, 64-600 Oborniki
  • Adres e-mail: sekretariat@lbsoborniki.pl
  • Telefon: 612975111
    podając:
  • imię i nazwisko,
  • adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu,
  • wskazanie produktu lub usługi, których dotyczy skarga,
  • wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt lub usługa wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez Bank.

Bank rozpatrzy skargę i udzieli odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, Bank może wydłużyć termin do rozpoznania skargi do 60 dni od dnia otrzymania skargi. W takim przypadku, w terminie 30 dni Bank powiadomi Klienta o przyczynie zwłoki i wskaże nowy termin rozpatrzenia skargi. W swojej odpowiedzi Bank udzieli Klientowi informację o wyniku rozpatrzenia skargi. Jeśli skarga nie została uwzględniona- Bank wskaże uzasadnienie faktyczne i prawne podjętej decyzji.

Jeśli skarga nie zostanie uwzględniona, Bank w swojej odpowiedzi zawrze również pouczenie o możliwości:

  1. odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi, a także o sposobie i terminie wniesienia tego odwołania; 
  2. skorzystania z instytucji mediacji lub innego pozasądowego mechanizmu polubownego rozwiązywania sporów, jeżeli podmiot gospodarczy przewiduje takie możliwości; 
  3. złożenia zawiadomienia o niespełnianiu przez produkt albo usługę wymagań dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

  • Oddział w Obornikach Ludowego Banku Spółdzielczego w Obornikach – do budynku prowadzą 2 wejścia: od ul. Powstańców Wlkp. 5 i od ul. Ogrodowej.
    • Wejście od ul. Powstańców Wlkp. posiada bariery architektoniczne – do budynku prowadzą schody.
    • Bankomat zlokalizowany od ul. Powstańców Wlkp. posiada bariery architektoniczne – do bankomatu prowadzą schody.
    • W godzinach pracy Banku: do bankomatu można się dostać wejściem od ul. Ogrodowej (brak barier architektonicznych)
    • Wejście od ul. Ogrodowej umożliwia swobodny podjazd dla wózków inwalidzkich.
    • Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
    • Do budynku i Sali obsługi klienta można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. 
    • Miejsca parkingowe znajdują się przy ul. Ogrodowej bez wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
    • W budynku nie ma pętli indukcyjnej.
    • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Oddział w Ryczywole Ludowego Banku Spółdzielczego w Obornikach
    • Wejście od ul. Kolejowej posiada bariery architektoniczne – do budynku prowadzą schody.
    • Bankomat zlokalizowany od ul. Kolejowej - dostęp do bankomatu posiada bariery architektoniczne – do bankomatu prowadzą schody.
    • Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
    • Do budynku i Sali obsługi klienta można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. 
    • Miejsca parkingowe znajdują się na ogólnodostępnym parkingu przy ul. Słonecznej.
    • Zamontowany dzwonek przed wejściem do Banku w celu poinformowania i asysty pracownika Banku przy obsłudze osoby z niepełnosprawnością.
    • W budynku nie ma pętli indukcyjnej.
    • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Wszelkie informacje udzielane przez Bank sformułowane są w sposób jak najbardziej zrozumiały. Ma to na celu zapewnienie równego dostępu do usług dla wszystkich klientów Banku, niezależnie od ich potrzeb. 
Stosowane przez Bank dokumenty zostały sporządzone w formie dostępnej, zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz. U. poz. 731), czyli:

  • za pomocą więcej niż jednego kanału sensorycznego,
  • w sposób zapewniający ich zrozumiałość,
  • w formatach tekstowych umożliwiających wykorzystanie ich w alternatywnej i wspomagającej komunikacji, które mogą być przedstawiane za pomocą więcej niż jednego kanału sensorycznego,
  • za pomocą czcionki o odpowiednim rozmiarze i kroju oraz z zastosowaniem wystarczającego kontrastu i odstępów między literami, wierszami i akapitami,    
  • z alternatywną prezentacją treści nietekstowych;

Zarówno w dokumentach informacyjnych, jak i wszelkich innych treściach, Bank posługuje się standardem prostego języka.
Klient ma  prawo otrzymać ogólne warunki umów oraz regulaminy, jak również inne informacje (takie jak na przykład stosowane stawki oprocentowania, stosowane stawki prowizji czy też stosowane kursy walutowe) w formach takich jak: nagranie audio, nagranie wizualne treści w polskim języku migowym, wydruk w alfabecie Braille'a lub wydruk z wielkością czcionki wygodną do czytania, w terminie 7 dni od zgłoszenia takiej potrzeby. Dokumenty te udostępnione zostaną odpowiednio w formach dostępnych dla osób ze szczególnymi potrzebami w sposób wskazany w zgłoszeniu.

Kursy walut

Dane z dnia: 2025-06-30
1 CHF4.5336[kurs w górę]+0.0029
1 EUR4.2419[kurs w górę]+0.0057
1 GBP4.9546[kurs w dół]-0.0175
1 USD3.6164[kurs w dół]-0.0013

Banery

Sekcja kontaktowa

  • Logo Ludowego Banku Spółdzielczego w Obornikach

Ludowy Bank Spółdzielczy z siedzibą w Obornikach, przy ulicy Powstańców Wlkp. 5, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznaniu Nowe Miasto i Wilda IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000081556, Regon nr 000505757, NIP 787-00-00-068. SWIFT/BIC: GBWCPLPP