Ludowy Bank Spółdzielczy w Obornikach

Menu

Nagłówek

Nawigacja

Informacja dla sygnalistów

Ludowy Bank Spółdzielczy w Obornikach jako instytucja zaufania publicznego promuje i kieruje się najwyższymi standardami przestrzegania przepisów prawa, zasad compliance oraz etyki.

Sygnaliści, tzn. osoby fizyczne, które zgłaszają informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą, odgrywają istotną rolę w zapewnieniu działania Banku zgodnego z prawem, najlepszymi standardami oraz zasadami etyki, gdyż dostarczane przez nich w dobrej wierze informacje pozwalają skutecznie minimalizować szkodliwe skutki działań nielegalnych lub naruszających obowiązujące przepisy prawa.

W celu wypełnienia obowiązków wynikających z Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Ludowy Bank Spółdzielczy w Obornikach opracował i wprowadził Procedurę Zgłoszeń Wewnętrznych.

Wprowadzona procedura dedykowana jest w szczególności obecnym lub byłym pracownikom, współpracownikom, kandydatom, stażystom, dostawcom, kontrahentom czy członkom organów banku.

Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary:

  • korupcja;
  • zamówienia publiczne;
  • usługi, produkty i rynki finansowe;
  • przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
  • bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami;
  • bezpieczeństwo transportu;
  • ochrona środowiska;
  • zdrowie publiczne;
  • ochrona konsumentów;
  • ochrona prywatności i danych osobowych;
  • bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych;
  • inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.

Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji, kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.). Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adresu do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.

Sygnalista może dokonywać zgłoszeń:

  • ustnie –  osobiście, poprzez spotkanie z osobą przyjmującą zgłoszenia, zorganizowane w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia przez sygnalistę takiego zgłoszenia;
  • pisemnie – elektronicznie, na adres e-mail: eH86uoHAAAAAElFTkSuQmCC

Dodatkowe pytania, związane z Procedurą Zgłoszeń Wewnętrznych, można kierować na adres e-mail: nnLgguSgAAAABJRU5ErkJggg==

Kursy walut

Dane z dnia: 2024-10-08
1 CHF4.5988[kurs w górę]+0.0112
1 EUR4.3203[kurs w górę]+0.0018
1 GBP5.1478[kurs w dół]-0.0049
1 USD3.9299[kurs w dół]-0.0069

Banery

Sekcja kontaktowa

  • Logo

Ludowy Bank Spółdzielczy z siedzibą w Obornikach, przy ulicy Powstańców Wlkp. 5, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznaniu Nowe Miasto i Wilda IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000081556, Regon nr 000505757, NIP 787-00-00-068. SWIFT/BIC: GBWCPLPP

Licencja: CC BY 3.0

projekt i wykonanie: extranet